אובדן שמיעה, סימפטומים לירידת שמיעה ומתי צריך ללכת על מכשירי שמעיה

מבוגר סובל מירידת שמיעה

מהם הסימפטומים לירידות שמיעה?

רוב האנשים הסובלים מירידות שמיעה מתחילים להרגיש את זה כמה שנים לאחר שהיא מתחילה, כי ירידת השמיעה היא הדרגתית ומתגברת עם השנים. לרוב הסובבים אותם מרגישים את זה הרבה לפניהם. ירידת שמיעה מתבטאת באמצעות הסימפטומים הבאים:

1.בקשה מהסובבים לחזור על דבריהם פעם נוספת.

2.הגברת הווליום כשמאזינים לרדיו או לטלוויזיה יותר משאר בני הבית.

3.הדיבור של מי שמדבר אליהם נשמע ממולמל או לא ברור.

4.בידוד חברתית – נמנעים מללכת לאירועים או מקומות הומי אדם או רועשים מדי.

5.שמיעת צלצולים באוזניים, במיוחד בזמן ששקט (לדוגמה, בלילות).

לא שומעים צלצול של פעמון הדלת או צלצול של הטלפון.

אם אתם מרגישים שאתם סובלים מאחד הסימפטומים האלה, יש סיכוי גבוה שאתם סובלים מירידת שמיעה, שדורשת טיפול, אם אתם רוצים לשפר את איכות החיים שלכם. אחת הדרכים לטפל בירידת שמיעה היא להתאים מכשירי שמיעה בעזרת קלינאי תקשורת מוסמך?

מהן הסיבות לירידות שמיעה?

ירידת שמיעה מאפיינת בעיקר את האוכלוסייה המבוגרת, אבל היא יכולה להופיע גם אצל צעירים ואפילו אצל ילדים והיא נובעת מכמה סיבות:

1.תהליך ההזדקנות.

2.בעיות לב או עליה בלחץ דם.

3.שהיה ממושכת במקומות רועשים, כמו עבודה עם מכונות מרעישות במיוחד, שמיעת מוזיקה בווליום גבוה לאורך זמן ועוד.

4.תופעות לוואי של שימוש בתרופות מסוימות.

האם יש צורך לפנות לרופא, במידה והופיעו אצלי סימפטומים של ירידת שמיעה?

לא חובה, אבל מאוד מומלץ, כי זה כמו ההבדל בין אופטומטריסט שמתאים משקפיים ללקוח ורופא עיניים שיכול לאבחן או לשלול בעיות נוספות שגורמות לקוצר ראייה או לקות ראייה ובתחום השמע, קלינאי התקשורת יכול להתאים ללקוח מכשירי שמיעה, אבל רופא אף אוזן גרון מומחה יכול לאבחן או לשלול בעיות רפואיות נוספות שיכולות לגרום לירידת השמיעה או לקות השמיעה, לכן בהחלט מומלץ להיבדק בדיקות מקיפות, כדי לטפל בבעיות רפואיות בצורה יסודית, במידה והן קיימות.

מה התפקיד של קלינאי תקשורת בהתאמת מכשירי שמיעה?

קלינאי תקשורת הוא בעל מקצוע מוסמך עם תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר שמתמחה בטיפול בבעיות דיבור ובעיות שמיעה, כולל התאמת מכשירי שמיעה. תפקידו של קלינאי התקשורת בהתאמת מכשירי שמיעה הוא:

1.לעשות בדיקת שמיעה בשתי האוזניים.

2.לייעץ ללקוח לגבי התאמת מכשירי שמיעה, כולל מידע רלוונטי והתנסות בשימוש במכשירי השמיעה, כדי שהוא יוכל לבחור את מה שהכי מצא חן בעיניו.

3.לכוון ולכייל את מכשירי השמיעה, בהתאם לירידת השמיעה או לקות השמיעה של הלקוח.

האם יש צורך להיות בקשר עם קלינאי התקשורת גם לאחר התאמת מכשירי השמיעה? 

­­­­­­כן. קלינאי התקשורת מתאים במקום את מכשירי השמיעה ללקוח ולרוב אין צורך להיפגש עם קלינאי התקשורת שוב, אבל אם קורה מצב בו הלקוח מרגיש שהוא עדיין לא שומע בצורה ברורה עם מכשירי השמיעה, שהשימוש במכשירי השמיעה לא נוח או שיש לו שינויים בהמשך בירידת השמיעה, הוא יכול ליצור קשר עם קלינאי התקשורת, כדי שיכוון את מכשירי השמיעה עבורו שוב, בהתאם לצרכיו.

אצלנו, במיני סאונד, לאחר הפגישה הראשונה עם קלינאי התקשורת, הלקוח זכאי לעוד שתי פגישות ללא תשלום בביתו, במידה והוא צריך כיוון נוסף. לאחר מכן, כל פגישה בבית הלקוח היא בעלות סמלית של עד 150 ₪.

איך מתאימים מכשירי שמיעה ללקוח?

1.אורח חיים.

2.חומרת ירידת השמיעה.

3.תקציב.

4.נוחות השימוש, בהתאם לגישה הטכנולוגית של הלקוח וליכולתו להתעסק עם חלקים קטנים.

5.אסתטיקה.